When I Heard the Learn'd Astronomer中文翻譯(絕命毒師中出現華特惠特曼的詩)



When I Heard the Learn'd Astronomer —— by Walt Whitman
一堂天文課
When I heard the learn'd astronomer
當我聽那位博學的天文學家的講座時,
When the proofs, the figures, were ranged in columns before me, 
當那些證明、資料一欄一欄地排列在我眼前時,
When I was shown the charts, the diagrams, to add, divide,
and measure them,
當那些表格、圖解展現在我眼前要我去加、去減、去測量時,
When I sitting heard the learned astronomer where he lectured
with much applause in the lecture room,
當我坐在報告廳聽著那位天文學家演講、聽著一陣陣掌聲響起時,
How soon unaccountable I became tired and sick, 
很快地我竟莫名其妙地厭倦起來,
Till rising and gliding out I wander'd off by myself,  
於是我站了起來悄悄地溜了出去,
In the mystical moist night-air, and from time to time,
在神秘而潮濕的夜風中,一遍又一遍,
Look'd up in perfect silence at the stars. 
靜靜地仰望星空。

留言

這個網誌中的熱門文章

教你如何看原始碼(以下載伊莉影片區的影片為例) (107/5/22更新)